Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Gümüşhane Valiliği
T.C. Gümüşhane Valiliği
T.C. Gümüşhane Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Kaymakamlıklar Hizmet Birimleri Valilik Birimleri Kurum Mevzuatı İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Tarihçe
  • GÜMÜŞHANE
  • İLÇELERİMİZ
    Kelkit Şiran Torul Köse Kürtün
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları Etik Komisyonu Dosyalar Pdf Düzenleme Etiket Yazdırma Burası Gümüşhane Portalı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Video Galeri
  • İLETİŞİM
°C
16
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Serhat Doğan
        • Muhammed Deniz Kılınç
        • Bahar Kaya
      • Kaymakamlar
        • Kelkit Kaymakamı
        • Şiran Kaymakamı
        • Torul Kaymakamı
        • Köse Kaymakamı
        • Kürtün Kaymakamı
    • Kaymakamlıklar
    • Hizmet Birimleri
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Kurum Mevzuatı
      • Yönergeler
      • Genelgeler
      • Genel Emirler
      • Valilik Kararları
      • Hıfzıssıhha Kurul Kararları
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
      • Valilik Logosu
      • Logo Kullanım Kılavuzu
    • Tarihçe
      • Gümüşhane Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
  • GÜMÜŞHANE
  • İLÇELERİMİZ
    • Kelkit
    • Şiran
    • Torul
    • Köse
    • Kürtün
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Etik Komisyonu
    • Dosyalar
      • Tüm Bağlantılar
      • Turizm Broşürleri
      • Turizm Rotaları
    • Pdf Düzenleme
    • Etiket Yazdırma
    • Burası Gümüşhane Portalı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
 

Vali Baruş’tan afetlere karşı hazırlık çağrısı

08.10.2024
Gümüşhane Valisi Aydın Baruş, afetlere hazırlıklı olunmasının can , mal ve milli servet kaybının önlenmesi açısından son derece önemli olduğunu söyledi.
 
Gümüşhane’de 13 Ekim Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü kapsamında Vali Aydın Baruş’un başkanlığında İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP), İzleme ve Değerlendirme Komisyonu toplantısı düzenlendi.
 
“Depreme karşı hazırlık çalışmaları büyük önem taşıyor”
 
Toplantı öncesinde İçişleri Bakanlığı tarafından 81 İl Valisinin katılımıyla bir toplantı düzenlenerek bu konunun önemine vurgu yapıldığını kaydeden Vali Baruş, “Sizlerin de malumu olduğu üzere afetler, ülkelerin genel hayatını, ekonomisini, sosyal yaşamını derinden etkileyen olaylardır. Hafızamızı tazelediğimizde 6 Şubat 2023 depremini hatırlıyoruz. 11 ilimizi etkileyen ve milyonlarca insanın yaşamına derinden nüfuz eden ve binlerce vatandaşımızın canını kaybetmesine sebep olan asrın felaketini hatırlıyoruz. Afetlerin başında tabii ülkemizi en fazla etkileyen olaylar olarak depremlerin geldiğini hepimiz biliyoruz. Ülkemizin büyük çoğunluğu birinci derece öncelikli deprem bölgesinde kalmakta. İlimizin bir kısmı birinci derece deprem riski altında, bir kısmı da üçüncü derece deprem riski altında. Ama neticede diğer illerde de bu deprem olayının meydana gelmesi sadece o deprem meydana gelen illeri değil, Türkiye'nin genelini etkilemekte ki bunun en bariz örneğini 6 Şubat depremlerinde gördük. Yine 1999 yılında meydana gelen Kocaeli, Düzce depremlerinde gördük. Onun için depreme karşı hazırlık çalışmaları büyük önem taşıyor” dedi.
 
“Afetlere hazırlıklı olunması büyük önem taşıyor”
 
Bu açıdan afetlere hazırlıklı olunmasının can kaybının, mal kaybının ve milli servet kaybının önlenmesi açısından son derece önemli olduğunu ifade eden Vali Baruş, “İçişleri Bakanlığımızın bugün düzenlemiş olduğu 81 İl Valimizin ve İl Afet Risk Azaltma İzleme Değerlendirme Komisyonlarının katıldığı toplantıda da bu öneme işaret edildi. Bunun amacı da genel olarak hem izleme kurulu üyelerimiz nezdinde hem de vatandaşlarımız nezdinde afetlere hazırlık bilincinin arttırılması. Küresel Risk Farkındalığı ve Afet Risk Azaltma Kültürünü teşvik etmek için Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 1989 yılında alınan 44/236 sayılı karar ile 13 Ekim tarihi "Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü" olarak belirlenmiştir. Hem bugünün önemine işaret etmek hem de afetlere hazırlık bilincinin genel olarak kamuoyunda artırılmasını teşvik amacıyla bugünkü toplantı düzenlendi” diye konuştu.
 
“İlimizin İRAP çerçevesindeki eylemlerin tamamlanma yüzdesi yüzde 56’dır”
 
Gümüşhane İl Afet Risk Azaltma İzleme ve Değerlendirme Kurulu olarak İçişleri Bakanlığı’nın yaptığı sunuma eşlik ettiklerini, şehrin genel durumuna ilişkin ve afetlere hazırlık açısından İl Afet Risk Azaltma Planı çerçevesinde alınması gereken tedbirlere dair değerlendirmeyi yaptıklarını dile getiren Vali Aydın Baruş, “İl Afet Risk Azaltma Planları, risk alanlarının tespiti, kurumsal sorumlulukların belirlenmesi, vatandaşlarda afetlere hazırlık bilinci oluşturulması, afet olmadan önce öngörülen tedbirlerin hayata geçirilmesi, afet sırasında alınacak önlemlerin belirlenmesi ve afet sonrasında yapılacak kurtarma müdahale çalışmaları ile iyileştirme önlemlerinin planlanması bakımından son derece önem taşıyor. Ülkemiz jeolojik ve coğrafi yapısı ile iklim özelliklerini göz önünde bulundurduğumuzda da yüksek derecede tehlike taşıyan coğrafyada bulunuyor. Kalkınmamızın sürdürebilirliğini sağlamak, güvenli yerleşim alanları oluşturmak için bu tehlikelerden doğabilecek risklerin azaltmak için de iller bazında İl Afet Risk Azaltma Planlarının (İRAP) hazırlanması kapsamında İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durumu Yönetimi Başkanlığı’nın 2020/2 sayılı genelgesi yayımlanmıştır. Bu genelge kapsamında illerde İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) hazırlandı. İl Afet risk Azaltma Planları (İRAP) ilin genel durumu, tehlike ve risk değerlendirmeleri, mevcut durum analizi, afet risk azaltma amaç, hedef ve eylemleri ve izleme ve değerlendirmeden oluşuyor. Tüm modüllerin toparlanıp bir araya getirilerek hazırlanan İRAP Belgesi, 28.09.2021 tarih ve 145344 sayılı Valilik Oluru ile onaylanmıştır. Onaylanan plan, 06.11.2021 tarih ve 152435 sayılı yazımız ile Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı ile ilgili kurumlara gönderilmiştir. Planın amacı ilimizdeki yaygın olarak görülen afet olayları karşısında afet öncesi uygulanabilir zarar azaltıcı hazırlıkların yapılmasıdır. Hedeflerimiz ise kurumlardaki teknik personellerin afet risk azaltma çalışmaları kapsamında teknik yeterliliğe sahip olacak şekilde eğitilmesi, afet risklerini azaltma bilincinin kazandırılması ki bu tüm kamuoyunu kapsıyor. Sadece ilgili personel değil vatandaşlarımız nezdinde de bu risk azaltma bilincinin kazandırılması konusuna önem veriyoruz. Afet risklerinin belirlenmesi, afetlerin etkilerinden korunmak için yapısal olmayan önlemlerin alınması, afetten etkilenen insan sayısını, can kaybını ve maddi zararı azaltacak çalışmaların yapılması. Bu bağlamda 1 adet amaç ve 5 adet hedef belirlendi İRAP’ta. Bu çeşitli toplantı ve çalıştaylarda tartışılan ve gündeme gelen konulara ve senaryolara bağlı kalmadan ilimizdeki tüm risk faktörlerine ve sorun alanlarına yönelik 46 adet eylem oluşturuldu. 2023 yılı İRAP Değerlendirme Komisyonu tarafından uygun görülen eylemlerde yapılan revize, ekleme ve çıkarmalarla 70 adet eylem oluşturulmuştur. Planda yer alan 16 eylem İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, 21 eylem İl Özel İdaresi, 2 eylem Karayolları 101. Şube Şefliği, 2 eylem Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü, 12 eylem DSİ 22. Şube Müdürlüğü, 2 eylem İl Sağlık Müdürlüğü, 2 eylem Orman İşletme Müdürlüğü, 12 eylem İl ve İlçe Belediye Başkanlıklarıyla 1 eylem Doğa Koruma ve Milli Parklar Gümüşhane Şube Müdürlüğünün sorumlu olduğu belirlendi. Eylemler aciliyet sırasına göre kırmızı, turuncu ve sarı olarak renklendirilmiştir. Planda 45 adet kırmızı eylem yani öncelikli alınması gereken tedbirleri kapsayan eylem bulunmaktadır. Ayrıca afet risklerinin azaltılması için amaç, hedef ve eylemlerin yer aldığı bir plan olan İRAP’ın uygulanması, eylemlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi için İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın genelgesi kapsamında ilimizde İRAP İzleme ve Değerlendirme Komisyonu kurulmuş olup her yıl 2 adet İzleme Toplantısı, yıl sonunda ise değerlendirme toplantısı yapılmaktadır. Plandaki öngörülen toplam 70 eylemden 28 eylem tamamlanmış olup diğerlerinin uygulaması devam etmektedir. İlimizin İRAP çerçevesindeki eylemlerin tamamlanma yüzdesi yüzde 56’dır” ifadelerini kullandı.
 
“Bu tedbirlerin zamanında hayata geçirilmesi çok çok önemli”
 
Öngörülen eylemlerin zamanında tamamlanmasının afetlere hazırlık açısından, vatandaşların uğrayacağı zararların önlenmesi bakımından büyük önem taşıdığını vurgulayan Vali Baruş, “Biz de bu konu üzerinde özellikle hassasiyetle duruyoruz. Ve ilgili idareleri her defasında uyarıyoruz. Bu tedbirlerin zamanında hayata geçirilmesi çok çok önemli. Bu çalışmaları da yakından takip ediyoruz. İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğümüzde konunun uzmanı arkadaşlarımız gün gün bu raporlamaların takipçisi olarak çalışmalarını sürdürüyorlar. Özellikle ilimizde hassasiyet taşıyan kütle hareketleri yani heyelan, kaya düşmesi gibi hareketler, su baskını, sel gibi afetler konusunda son derece duyarlı olmalıyız. Kesinlikle dere yataklarına, yakınına, kaya düşmesi olabilecek alanlara, heyelan hareketleri olabilecek alanlara ki bu alanlar zaten İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğümüz tarafından yapılan çalışmalarla afete karşı riskli bölge olarak ilan ediliyor. Buralarda kesinlikle yapılaşma yapılmaması. Daha önce afet yaşayıp da kendisine devlet tarafından hak sahipliği olarak konut verilmiş vatandaşlarımızın afet bölgesindeki konutlarını kesinlikle boşaltmaları, yıkıma hazır hale getirmeleri son derece önemli. Bunlarla ilgili zecri tedbirleri de uygulamakta kararlıyız. Yani bu konutlarda oturulmaması gerekiyor. Yarın bir afet olduğundaki biz afetlerin ne zaman olacağını öngörmemiz mümkün değil. Her an olma tehlikesi var. Bunların olması durumunda da üzücü can kayıplarını ve mal kayıplarını yaşamak zorunda kalıyoruz. Bu konudaki duyarlılığımızı muhafaza edelim. Yine depreme hazırlık konusunda sağlam yapılar yapılması, zemin etütlerinin yapılması konusunda vatandaşlarımızın duyarlı olması lazım. Özellikle yeni yerleşime açılacak alanlarda İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğümüzün değerlendirme raporları ilgili idarelere gönderiliyor ama imarlı alanlarda dahi yapı yapılırken bu zemin etütlerinin son derece önem taşıdığını özellikle belirtmek istiyorum özellikle depreme hassasiyet taşıyan bölgelerimizde. Yine heyelan ve kaya düşmesi muhtemel olan yerlerde kesinlikle yapı yapılmaması konusunda belediyelerimiz ve muhtarlıklarımızın konuyu yakından takip etmelerini özellikle istirham ediyorum” dedi.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • İlan Portalı
  • e-İçişleri Projesi
  • Bilgi Edinme
Karaer Mahallesi 15 Temmuz Zafer Meydanı No:1 GÜMÜŞHANE
0(456) 213 10 07/0(456) 213 10 05 e-Posta:gumushane@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız