Kurumsal kimlik: Bir kuruluşun temel stratejileri doğrultusunda görsel bir bütünlük sağlayarak kendini ifade etme biçimidir. Gümüşhane Valiliği’nin görsel ve algısal iletişimine dair ortak bir dil oluşturmak üzere hazırlanan bu kılavuz, aynı zamanda Gümüşhane Valiliği’nin kurumsal itibarını oluşturmakta ve tüm uygulamalarda sahip olduğumuz bu ortak dilin kurumun fiziksel yapısının bir yansıması olarak hedef kitleye ulaşmasını sağlamaktadır.
Bu kılavuz, Gümüşhane Valiliği’nin tüm görsel kimlik öğelerinin tanımlanması ve uygulama alanlarındaki teknik şartları belirlemek için hazırlanmış olup, kurumsal kimlik bütünlüğünün sağlanabilmesi için tüm iletişim faaliyetlerinde bu kılavuzda belirtilen kurallara uyulması gerekmektedir.

Logo hikayesi: 3 parçadan oluşan logoda, bilim insanlarına göre kimya biliminin atası sayılan simyacıların gümüşü simgelemek için kullandıkları sola bakan hilâl, gümüş "hane" ifadesinde yer alan anlamı güçlendirmek için kullanılan Gümüşhane evlerinin silueti ve Süleymaniye Mahallesi’nde yer alan camileri yıkılmış minareleri simgeleyen minare silueti yer almaktadır.
Logonun ana karakteristiğini oluşturan iki renkten birisi, şehrin ismini aldığı madenin rengi gümüş diğeri ise günümüzde bol miktarda çıkarılan altının rengidir. Bunların yanında kullanılan %90 siyah da, tanıtıma yönelik kampanyalarda logonun etkisini artırmak amacıyla kullanılmaktadır.