Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Gümüşhane Valiliği
T.C. Gümüşhane Valiliği
T.C. Gümüşhane Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Kaymakamlıklar Hizmet Birimleri Valilik Birimleri Kurum Mevzuatı İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Tarihçe
  • GÜMÜŞHANE
  • İLÇELERİMİZ
    Kelkit Şiran Torul Köse Kürtün
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları Etik Komisyonu Dosyalar
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Video Galeri
  • İLETİŞİM
°C
11
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Serhat Doğan
        • Muhammed Deniz Kılınç
        • Bahar Kaya
      • Kaymakamlar
        • Kelkit Kaymakamı
        • Şiran Kaymakamı
        • Torul Kaymakamı
        • Köse Kaymakamı
        • Kürtün Kaymakamı
    • Kaymakamlıklar
    • Hizmet Birimleri
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Kurum Mevzuatı
      • Yönergeler
      • Genelgeler
      • Genel Emirler
      • Valilik Kararları
      • Hıfzıssıhha Kurul Kararları
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
      • Valilik Logosu
      • Logo Kullanım Kılavuzu
    • Tarihçe
      • Gümüşhane Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
  • GÜMÜŞHANE
  • İLÇELERİMİZ
    • Kelkit
    • Şiran
    • Torul
    • Köse
    • Kürtün
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Etik Komisyonu
    • Dosyalar
      • Tüm Bağlantılar
      • Turizm Broşürleri
      • Turizm Rotaları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
 

Mera ve Yaylakların Kullanımı ve Korunmasına İlişkin Valilik Genelgesi

08.04.2015
İlimizde 2015 yılı otlatma mevsiminde mera ve yaylakların kiralanması, kullanımı, korunması ve hayvan sahiplerinin uyması gereken usul ve esaslara ilişkin 2015/1 sayılı Valilik Genelgesi,  Valimiz Sayın Yücel Yavuz’un imzasıyla yayımlanmıştır.
 
GENELGE'Yİ YÜKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ
 
 
T.C.
GÜMÜŞHANE VALİLİĞİ
İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
 
 
 
 
 
VALİLİK GENELGESİ
 
2015/1
 
İlgi : a) 4342 Sayılı Mera Kanunu,
          b) 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu.
          c) 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu,
          d) 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu,
          e) 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun
          f) 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu,
          g) 4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun,
          h) 31.07.1998 Tarih ve 23419 Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanan Mera Yönetmeliği,         
         i) İl Mera Komisyonunun 14.03.2014 tarih ve 4 sıra sayılı toplantısında alınan kararlar.
 
İlimizde, 4342 sayılı Mera Kanunu gereği kurulan İl Mera Komisyonu, 1999 yılından beri mera/yaylak alanlarının tespit, tahdit ve tahsis çalışmalarına devam etmektedir. İlimiz Mera Komisyonu tarafından mera/yaylak alanlarının tespit çalışmaları yapılmış, tahdit ve tahsis işlemleri ise henüz tamamlanmamıştır. İhtiyaç fazlası mera/yaylakların belirlenmesi çalışmalarının 2015 yılı otlatma mevsimi süresince tamamlanması da mümkün görülmemektedir.
Talep edilen ve ihtiyaç fazlası olduğu belirlenen mera/yaylakların mevsimlik kiralama işlemleri, Mera Kanunu’nun 12. ve 22. maddeleri, Mera Yönetmeliğinin 7/a, 13. maddeleri ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca yayımlanan 2015/1 nolu talimat gereği, İl Mera Komisyonu tarafından yapılacaktır.
 
A- MERA VE YAYLAKLARIN KULLANIMI KİRALANMASI İLE İLGİLİ USUL VE ESASLAR:
 
1- İlimizdeki mera/yaylaklarda otlatma mevsimi 10 Mayıs 2015 tarihinde başlayıp, 10 Ekim 2015 tarihinde sona erecektir. Bu tarihten önce mera/yaylağa çıkılmayacak ve bu tarihten sonra da mera/yaylakda kalınmayacaktır. Otlatma mevsiminde mera/yaylaklara otlatma kapasitesinin üzerinde hayvan sokulmayacaktır. Gerek sözleşme bitiş tarihine gerekse beyan edilen hayvan sayısına uyulmaması durumunda kişi kaçak otlatma yapmış durumuna düşeceğinden, ceza olarak; mevsimlik kiralamaya esas olmak üzere, küçükbaş ve büyükbaş hayvan başına belirlenen asgari otlatma bedelinin 3 (üç) katı olarak hesaplanarak tahsil edilecektir.
 
2- Kelkit, ilimizin en büyük hayvan varlığına sahip ilçesidir. Bu ilçemizin sınırları içerisinde bulunan mera/yaylak alanları, ilçenin hayvan varlığının ihtiyacını karşılayamaması ve tahdit çalışmalarının tamamlanmamasından ötürü, 2015 yılında il dışından gelmek isteyen hayvan sahiplerine kiraya verilmeyecektir.
 
 
3- Mera Komisyonunca 4342 sayılı Mera Kanunu’na göre, henüz tahsis kararı alınmayan yerlerde, tahsis kararı alınıncaya kadar, daha önce Toprak Komisyonlarınca alınan tahsis kararlarında kendisinin, babasının ve dedesinin adı geçen ve mera/yaylağı somut olarak kadimden beri kullandığına dair belgeyi ibraz eden hayvan sahipleri ile mera/yaylağın bulunduğu köy veya belediye sınırları içinde en az altı aydan beri ikamet eden hayvan sahipleri hariç, diğer hayvan sahipleri kiralama yapmak zorundadır.
 
4- 2015 yılında mevsimlik mera/yaylak kiralama işlemlerinde kullanılmak üzere, asgari otlatma bedeli; küçükbaş hayvan başına 5,00 TL, büyükbaş hayvan başına 25,00 TL olarak belirlenmiştir.
Kiralama bedellerinin % 25’i köy sandığına veya belediyede açılacak olan hesaba, kalan kısım ise kiralama sözleşmesinin yapılması sırasında mera gelirleri hesabına yatırılacaktır. Köy sandığına veya belediyede açılacak hesaba yatırılan tutarlar mera ıslah ve geliştirme işleri haricinde kullanılamaz.
 
5- Kelkit İlçesi dışında kalan ve ihtiyaç fazlası olduğu tespit edilen mera/yaylak alanları, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 51/g maddesinde belirtilen pazarlık usulü ile kiralanacaktır..
İlimiz mera/yaylak alanlarında izinsiz otlatma yaptığı tespit edilen hayvan sahiplerine, ihtiyaç fazlası alan bulunması durumunda (Kelkit ilçesi il dışına kapalı), kiralama işlemi yapmaları gerektiği hususu ilgililere bildirilecek, aksi takdirde 2015 yılında kiralama işlemine kapalı yerlerde otlatma yaptıkları tespit edilenler, otlatma mevsimi dışında hayvan otlattıkları tespit edilenlere ve mevsimlik kiralama süresine uymayanlara ceza olarak; mevsimlik kiralamaya esas olmak üzere, küçükbaş ve büyükbaş hayvan başına belirlenen asgari otlatma bedelinin 3 (üç) katı olarak hesaplanarak tahsil edilecek ve taşınmaz İl Mera Komisyonunun talebi üzerine, bulunduğu yerin mülki amirince İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerinden görevlendirilen yetkililer tarafından en geç 15 gün içerisinde tahliye ettirilerek, Komisyona teslimi sağlanacak, görevlendirilen memurların emniyeti kolluk kuvvetlerince yerine getirilecektir.
Ayrıca, köy/beldede en az 6 aydan beri ikamet edenler, 2015 yılı içerisinde hayvan satın almaları durumunda, alım satım işlemini ispatlayıcı belgeleri (alım satım belgeleri ile ödeme belgeleri vb.) Komisyona ibraz etmeleri, Komisyonun, alım satım belgeleri ile mera/yaylağın otlatma kapasitesini dikkate alarak değerlendirme yapması sağlanacak olup, uygun bulması halinde, ilgili hayvan sahiplerinin mera/yaylakdan yararlanmalarına, uygun bulmaması halinde ise, satın aldıkları hayvan başına, 2015 yılı otlatma mevsiminde kiralamaya esas küçükbaş ve büyükbaş hayvan başına belirlenen asgari otlatma bedelinin 3 (üç) katı ceza olarak hesaplanacak ve tahsil edilecektir.
 
Mera/Yaylak Kiralama İşleminde İstenen Belgeler:
a) Hayvan sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi,
b) Kendisi ve yanında çalışanlar için sabıka kaydı (Devletin aleyhinde işlenen suçlar yönünden),
c) İhaleye girmek isteyen hayvan sahibinin ikamet ettiği ilin, İl/İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerinden büyükbaş hayvanlar için, Türkvet kayıt sisteminden alınacak güncel “Hayvan Varlığı Listesi” küçükbaş hayvanlar için, koyun keçi kayıt sisteminden alınacak güncel “İşletmedeki Hayvanlar Raporu” ile birlikte İl Mera Komisyona müracaat edeceklerdir.
 
d) İhaleye girmek isteyen hayvan sahibi belirlenen tahmini bedelin % 20’sini geçici teminat olarak yatıracak, ihale sonucunda ise kendisiyle sözleşme imzalanan şahıslardan kati teminat alınacak geçici teminat iade edilecektir.
Mera/yaylaklar hiçbir şekilde belediye başkanları, köy muhtarları ve diğer şahıslar tarafından kiraya verilmeyecektir. İl Mera Komisyonu dışında kiralama yapıldığının tespiti halinde sorumlular hakkında yasal işlem yapılacaktır.
2015 Yılı Mera Kiralama Sözleşmesine aykırı herhangi bir durum tespit edildiğinde, sözleşme Valiliğimizce tek taraflı olarak feshedilecek, kiralanan alana zarar verilmiş ise bu zarar kiralayandan tahsil edilecek ve tahsil edilen kira bedeli ve kati teminat Mera Gelirleri Hesabına irat kaydedilecektir.
Ayrıca, İl Mera Komisyonunun talebi üzerine, kiralanan mera/yaylağın tahliye işlemi ise, Genelge’nin 5. maddesi 2. paragrafında belirtilen şekilde yapılacaktır.
 
6- İlimizdeki mera/yaylaklarda, yapılaşma ve çit çevirme vb. tecavüzler ile izinsiz otlatma yapanların tespiti için, İl Merkezinde ve İlçelerde “Mera/Yaylaklarda İzinsiz Yapılaşma ve İzinsiz Otlatma Tespit Ekibi” kurulacaktır.
İlgili ekipler, İl/İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü koordinasyonunda çalışacak, bu ekipte görev yapmak üzere; İl/İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, İl/İlçe Jandarma Komutanlığı, Defterdarlık/Malmüdürlüğü ve İl/İlçe Özel İdare Müdürlüğü’nden bir asil ve bir yedek personel görevlendirilecektir.
 
7- Hayvan sahiplerinin ilimize getirecekleri tüm hayvanlar, kulak küpeleri ile tanımlanmış olması zorunlu olup, geldikleri İl/İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nden muhakkak suretle “Yurtiçi Hayvan Sevklerine Mahsus Veteriner Sağlık Raporu” alacaklardır. Sevk Raporuna kulak küpe numaraları işlenecek ve hayvan sahipleri bu raporu yanlarında bulunduracaklardır. Sevk Raporu olmayanlar hakkında, 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu gereği yasal işlem yapılacaktır.
Not: Sevk raporu ekinde, büyükbaş hayvanlar için, “Sığır Cinsi Hayvan Pasaportu”, küçükbaş hayvanlar için “Nakil Belgesi” bulunacaktır.
 
8- Hayvan sahiplerince hayvanların mera/yaylaklara nakilleri sırasında, İlimize giriş yapabilecekleri yollar ve güzergâhlar üzerinde güvenlik güçlerinin uygun bulacağı yerlerde “Sürü Kontrol Noktaları” tesis edilecek ve bu noktalarda, İlimize girişine müsaade edilen hayvan sayıları ve götürecekleri yerlere ilişkin raporlar kontrol edilerek kayıt altına alınacaktır. Belgesiz olarak İlimize giren hayvanlar hakkında 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu’na göre işlem yapılacaktır.
Ayrıca, mera/yaylaklarda gerekli kontrollere devam edilecek, nakledilen hayvanlara ilişkin aşağıda yazılı belgelerin olup olmadığı kontrol edilecektir. Mevzuata aykırı olarak hayvan nakledenler hakkında 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu hükümlerine göre yasal işlem yapılacaktır. İzinsiz otlatma yapanlar hakkında, Genelgenin 5. maddesi hükümleri uygulanacaktır.
 
Kontrolde Aranacak Belgeler:
a) Hayvan sevk edilmesine mahsus “Yurtiçi Hayvan Sevklerine Mahsus Veteriner Sağlık Raporu”,
b) Mera/yaylakları otlatmak amacıyla kiralayan kişiye kira sözleşmesi verilir. Bu sezon boyunca otlatma yapan kişilerin yanında bulundurulur. Kira sözleşmesine uygun olmayan sayı ve nitelikte hayvan getirenlerin bölgeye girişlerine müsaade edilmeyecek, girenler hakkında yasal işlemler yapılacaktır.
c) Yapılacak kontrollerin sağlıklı ve güvenilir olması açısından, hayvanları otlatan çobanlar, otlattıkları hayvanlara ait hayvanların sahibi veya sahiplerinin TC kimlik numaralarını ve hayvanların küpe numaralarını içeren ‘Hayvan Varlığı Listesi’ni yanlarında bulundurmak zorundadırlar. Bulundurmayan çobanlar hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunulacaktır.
 
9- Hayvan sahiplerince hayvanların mera/yaylaklara nakilleri sırasında, il/ilçe merkezinden geçişleri kati suretle motorlu araçlar vasıtasıyla yapılacaktır. Mera/yaylaklardan dönüşte de aynı kurala uyulacaktır. Bu kurala uymayanlar hakkında 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun ilgili hükümleri uygulanacaktır.
 
10- Mera/yaylakları kiralayanların hayvanlarını kiraladıkları yerlere nakletmeleri esnasında, tarım arazilerine, su arklarına, duvar, bahçe yolları vb. korunacak çiftçi mallarına yapacakları tecavüz ve verecekleri zararlar, Çiftçi Mallarını Koruma Heyetleri tarafından zarar verenlerden koruma ücret tarifelerine göre tahsil edilecektir.
Ayrıca, mülkiyet sahibi adli ve idari yollara da başvurabilecektir.
 
11- İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünce, çobanlık yapacak şahıslara "Çoban Kimlik Kartı" verilecektir. Bu kimlik kartını çobanlar yanlarında taşıyacaklardır. Çobanlara kimlik kartı verilirken, nüfus cüzdanı fotokopisi, sabıka kaydı ve bir adet fotoğraf istenecektir.
 
12- Özel Mülkiyete Konu Çayır, Mera ve Yaylaklar İle İlgili Düzenlemeler:
Mera Kanununda özel mülkiyete konu çayır, mera/yaylak alanlarının kullanımı ve kiraya verilmesi ile ilgili bir düzenleme ve uygulama bulunmamaktadır. Ancak bu taşınmazlara, otlatılacak hayvan sayısından fazlası sokulması halinde komşu meralar zarar görebileceğinden, 4342 sayılı Mera Kanunu’nun
meraların korunmasını öngören 1. maddesine istinaden otlatma yapılacak çayır/meraya komşu meraların korunması amacıyla, İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünden “Hayvan Tahdit Raporu” alınacaktır.
a) Özel mülke konu çayır, mera/yaylakların tapu senedi fotokopisi ile siciline uygunluğunu gösterir Tapu Müdürlüğü yazısı ibraz edilecek ve tapu kaydında yazılı yüzölçümü dikkate alınacaktır,
b) Hisseli taşınmazlarda, hissedarlardan en az %51 hisseye sahip olanlar tarafından imzalanmış ve noter veya ilgili köy muhtarı tarafından tasdik edilmiş muvafakat belgesi ve taahhütname istenecektir,
c) Özel çayır, mera ve yaylağı kiralamak isteyen sürü sahipleri ayrıca, bu Genelge’nin 5. maddesinde belirtilen belgeleri de ibraz edeceklerdir.
d) Özel çayır, mera ve yaylak kiralamalarında, kiralanacak alanın en az 500 (Beş yüz) dekar yüzölçüme sahip olması, bütünlük arz etmesi ve tapudaki niteliğinin çayır, mera ve yaylak olması şartı aranacaktır.
e) Özel mülke konu olup, tapudaki niteliği tarla, bahçe vs. olan taşınmazlar için, “Hayvan Tahdit Raporu” düzenlenmeyecektir.
 
 
 
B- MERA VE YAYLAKLARIN KORUNMASI:
1- Belediye Başkanları ve Muhtarlar, mera/yaylakların sınır işaretlerinin korunmasından ve ayrıca tahsis amacına göre en iyi şekilde kullanılmasının sağlanmasından sorumludur.
Belediye Başkanları ve Muhtarlar ayrıca, geliştirme projelerinde öngörülen hususların yerine getirilmesinde, kamu görevlilerine yardımcı olmakla görevli ve sorumludurlar.
Belediye Başkanları ve Muhtarlar, mera/yaylaklara tecavüz olduğu takdirde durumu derhal Bakanlık İl/İlçe Müdürlüğüne, İl/İlçe Müdürlükleri de Valilik/Kaymakamlıklara bildirmekle yükümlüdürler. Bu makamlarca 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun veya 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 75. maddesi uyarınca işlem yapılır. Ayrıca Kabahatler Kanunu kapsamında ve Türk Ceza Kanunu’nun ilgili maddeleri gereği suç duyurusunda bulunulur.
2- Mera/yaylak üzerine kalıcı yapı yapılması yasak olup, kiracılar için de aynı hüküm geçerlidir. Mera/yaylakdan faydalanacak şahıslar, mera/yaylakları sürmek, ekmek, yol ve inşaat yapmak vb. şekillerde tahrip etmeyeceklerdir. Aykırı davrananlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.
Mera, yaylak ve ormanlarda yangına sebebiyet verecek davranışlarda bulunmayacaklardır.
 
C- GENEL HÜKÜMLER
Yukarıda açıklanan karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında diğer kanunlardaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11/c ve 66. maddeleri hükümleri gereği ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu, ayrıca 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun ilgili maddeleri hükümlerine göre, yetkili makamlarca yasal işlem yapılacaktır.
Görevini ihmal eden veya kötüye kullanan muhtarlar ve diğer kamu görevlileri hakkında da 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre, Valilik ve Kaymakamlıklarca gerekli işlemler yapılacaktır.
Bu Genelge, İl ve İlçe Merkezlerinde belediye hoparlörlerinden, belediye hudutları haricinde kaymakamlıklar tarafından köy muhtarlıklarına, halka ve ilgililere duyurulacaktır.
 
Bu Genelgenin yürütülmesinden Gümüşhane Valiliği İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ile genelgede görev verilen ilgili birimler sorumludur.
 
 
  Yücel YAVUZ
  Vali
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • İlan Portalı
  • e-İçişleri Projesi
  • Bilgi Edinme
Karaer Mahallesi 15 Temmuz Zafer Meydanı No:1 GÜMÜŞHANE
0(456) 213 10 07/0(456) 213 10 05 e-Posta:gumushane@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız